"Kalau I dapat jadi wife dia, U la orang pertama yang akan I invite to share my happiness.."

kata dia kepada aku.

Untuk gadis gadis di sana, korang kene paham satu mende pasal lelaki.
Lelaki tak akan pegi kenduri kawen ex-nya.
Sedangkan ex aku kawen pun aku tak pegi,
Inikan pulak orang yang aku baru-baru nak usyar line.

Ex aku dulu, sket punye baek dengan aku,
Walaupun hari-hari kene marah dengan aku pasal asek kacau aku,
Tapi die tetap nak berbaik dengan aku.
Dia rajin tanya kabar, tanya pasal family aku
Tanya pasal karier aku
Slalu ajak aku chatting
Cuma aku je malas layan
Sebab aku tau die ada bopreng masa tu.
Aku layan die elok-elok pun
Last-last die balik kat bopreng dia juge.

Macam kes yang ni, lebey kurang gak la.
Cuma kesnya terbalik.
Aku yang nak berbaik dengan dia.
Tapi dia bolayan aku.
Dia cuma layan aku bila dia perlukan aku.
Kalau tak, siap sedia la untuk kene maki.

Pantang aku silap cakap sket,
Tak pasal pasal aku dapat pangkat "Bodoh, Bongok," dan sebagainya.
Bila aku tegur, dia plak yang majuk.
Pernah dulu aku tegur dia, "I jaga hati U, at least U jaga la hati I."
Tapi, ada dia dengar? Hampeh.
Aku je asyik makan hati berulam jantung.

Tapi sebab sayang punya pasal, aku layan gak la.
Aku cuba-cuba gak nak ambik berat pasal dia.
Cuba gak nak mesej dia hari hari, tanya kabar..

Korang bayang la korang rasa camne
Bila aku tanya kabar,
Bukan dia nak jawab
Boleh plak dia cakap kat aku, "Tak Penting untuk aku tanya kabar dia."

Tapi,

Bila aku terasa macam aku ni taken for granted
Bila aku rasa apa yang aku buat tidak dihargai.
Lebih baik aku undur diri.
Belom kapel lagi aku dah kene macam macam.
Kalau dah kapel aku tak tau la camne.
Mungkin Tuhan nak tunjuk kat aku, yang dia memang bukan untuk aku.

Berbalik kepada persoalan asal,
Rasa-rasa aku nak pegi ke kalau dia jemput aku?
Jawapannya, sorry la aku nak pegi.
Daripada aku pegi kenduri kawen dia untuk tengok die sah jadik milik orang laen,
Baek aku pegi maen DoTA.




It Shall Be Engraved Upon Your Soul,