Jumaat, Februari 18, 2011

Siapakah Cik Y?

Sedang aku sibuk bermesej mesej dengan kawan aku,
tetiba kuar mesej ni kat YM aku.
Mesej dari "Cik Y" kat YM..

Cik Y: cik Y tu sapa


Gile kaget aku sekejap bile ternampak mecej ni.
rasa macam nak gugur jantung aku kejap.
korang penah tak rasa bila kantoi?
camtu la aku rasa time tu.
Aku dah terbayang daa.. kompem kene marah

Padan muke aku gi promote lagi blog aku kat Networkblogs..
Bila promote kat Networkblogs,
kompem la kuar kat wall pesbuk aku..
Kan dah kantoi..

Maka, aku pun membuat keputusan untuk tidak membalas mesej YM tersebut.
Kalau aku balas pun mesti kene marah, kan?

Sebaliknya, dengan pantasnya aku esemes rumet die,
Sebab tetiba aku terbayangkan ada 2 orang yang slalu YM aku dengan yahooID cik Y.
orang pertama adalah cik Y sendiri
dan orang kedua adalah housemate dia.
Untung-untung, bukan Cik Y yang mesej aku tu.
Mungkin adalah roommate dia.

aku SMS roomate cik Y,

"sape ada kat komputer skarang? awak ke cik Y?"
Beberapa minit lepas tu, kuar reply kat YM..

Roomate Cik Y: ni saya

reply roomate cik Y menggunakan ID cik Y kat YM.
phew.. naseb baek..
kalau dah reply dengan "saya"
memang bukan cik Y la.
dengan cik Y aku guna bahasakan diri dengan I & U

Roomate Cik Y: hang cita banyak betoi pasal cik Y dalam blog


"Hahaha. tau takpe," jawabku di dalam hati.
dah baca abes ke belom

Roomate
Cik Y: saya taw ni mesti [nama sebenar cik Y] kan?

taem ni baru aku berani reply..
sebab aku dah kompem aku bukan cakap dengan cik Y.
aku tau cik Y tak cakap pelat utara camneh.
cuma roomate die je yang cakap gaya camneh.

Manja Kucen: heheheh
Manja Kucen: camne bleh tetiba ingat nak bukak blog saya plak ari ni

Masa ni baru teringat, aku yang gegatal bagitau alamat blog aku kat dia.
tak sangka plak die akan bebetul bukak

Roomate Cik Y: terbaca x sengaja
Roomate Cik Y: haaaaa bagitaw cik Y
Manja Kucen: ade ke hint-hint yang menunjukkan bahawa itu adelah [nama sebenar cik Y] ?

Inilah namenya menegakkan benang yang basah.
obvious giler kot.
Rasa sape-sape yang kenal Cik Y akan tau sape yang aku maksudkan.
Dah le name sebenar "Cik Y" tu memang start dari hurup Y pun

Roomate Cik Y: maen mesej dengan saya tu hah nampak sangat
Roomate Cik Y: sat na

Masa ni, dia refer kepada previous post aku, Mari Memujuk Orang Yang Perlu Dipujuk
memang die tau la, sebab entry blog tu adelah sessi aku berbalas balas mesej dengan roomate dia..
naseb bek die tak marah

Actually, aku tak larang pun roomate die nak bagitau cik Y ataupun tak.
Perlukah aku larang?
Personally, aku da tak kisah dah sama ada blog aku ni akan kantoi di tangan cik Y atau tak.
Sebab aku tau, sooner or later memang akan kantoi gak.
It is just the matter of when.
Dan Cik Y akan marah aku.
tapi dalam hati mengharapkan yang die tak marah

Kalau kene marah pun aku dah tak kisah.
Sebab, aku dah banyak kali kene marah dengan Cik Y.

Dah Imun.





It Shall Be Engraved Upon Your Soul,

2 ulasan:

Cempaka Biru @ ally berkata...

bila nak entry pasal cik Y seorang ni? kalu kantoi pun nak wat camner tul tak?

Unknown berkata...

betol betol..

kantoi pon kantoi laa..
entry pasal cik Y..
nanti kalau ada bahan, aku tules laa.. ♥