Rabu, Februari 16, 2011

Mari Memujuk Orang Yang Perlu Dipujuk

Bold: aku (dialog aku ubah sket bergantung pada memori aku)
Tak Bold: Rumet Cik Y

Sessi berbalas balas mesej di antara aku dengan rumet cik Y..
Silelah baca kalau korang nak baca.
Sebab aku terharu sekejap bila berbalas balas mesej dengan rumet cik Y nieh..

"cik Y dapat highest marks & grade lah dalam kelas die midterm aritu..
"flawless,"
sir kata very smooth, she knows what she's writing,
banyak betol kena puji,
orang laen banyak sangat correctionnya..
menyampahnya.."


"Alah, tu rezeki die,
takpe, lepas ni awak pun study rajen-rajen gak okeh.
tak payah target no 1 dalam kelas,
juz target markah bagus pun dah cukup baek.."


"ntah lah..
cukup pakej la dia tu..
cantek.. pandai"


"alah, cik Y tu maybe cantek & pandai,
tapi social skills die kurang sket.."
ekceli aku nak cakap die macam budak-budak tapi aku tak sampai ati..

"Taw.. tapi dia baek ape..
Ramai orang suka dia lagi lagi hang..
hang suka even dia macam tu.."


"Itu tak dinafikanlah,
coz saya kenal die dulu sebelum saya kenal awak..
memang la saya suka dia..
cuba kalau saya kenal awak dulu..
maybe the opposite kot."

"Tapi lelaki skarang ramai tengok rupa ja.
Mula-mula mesti tengok rupa pastu baru nak berkenalan.
Kalau baek pun tapi takcantek, takdak rupa,
sapa pun taknak kenai, sebab depa tengok rupa ja.
Orang yang baek pon takdak peluang"


"kalau awak target orang muda muda,
baya baya awak memang la pandang rupa..
kalau orang-orang tua yang matang-matang
rasa-rasanya tak pandang rupa pun -
unless kalau fikiran diorang same level
dengan orang orang tak matang"

"Sama jalah. Lagi lagi kalau tengok kat fbook, tagged.
Selama saya idup dengan benda benda tu sama ja.
Tengok profile pic terus add.
Umuq sama ja 30 pun lagu tu gak.
Yang takcantek takdak nak add jadi kawan pon"

"Emm yang kenal dari fbook dengan tagged memang la macam tu..
nak friend dengan yang lawa je"
termasuk la aku
"Maksud saya,
orang orang yang kita kenal di luar facebook dengan tagged laa..
macam opismet ke,
classmates ke,
jiran jiran ke..
Saya tak rasa diorang memandang rupa macam tu."


"Hang kata mostly yang matang tak tengok rupa kan?
awat yang nak kenal dengan cik Y semua matang dah berkerjaya, berumuq sumanya.
Tak kira peringkat umoq.
Dia tu bisnesman umoq sebaya ayah dia pun dok sibuk kejaq dia.
Engineer yang hencem umuq 28 tu pun matang tapi tengok rupa je saya tengok."

atau dengan erti kata laen, ko memang tadek can la manja kucen

Haha bisnesman yang sebaya ayah die tu saya ingat,
cik Y ada citer kat saya dulu..
Bukan cik Y tu tak layan students ke?
Sebab tu nampak orang yang dia layan semua yang berkerjaya je..
Padahal ramai gile, yang student dengan tak student,
semua minat kat dia..
Tapi so far saye rasa die ok je..
tadek la nak kata die memandang harta ke ape..


"Tapi dulu masa dia matrik n 1st year dia memang layan student ja.
Pas diri dia kecewa terok dengan sorang student tu baru dia start layan yang dah berumuq. Dia memang tak pandang harta langsung.
Klu dia dah suka, takdak duit pon takpa."


Owh.. awak baek betol dengan Cik Y eh..
saya tak tau plak pasal die dengan student tu..
(aku dah lupe ape aku cakap pasni - kalau tak silap, aku ada cakap something pasal orang yang tak lawa & tak pandai tak semestinya masa depan dia gelap)


"Tulah.. Apa pon Cik Y baek sangat dengan saya,
so saya sayang sangat kat dia.
Sebab tu kalau saya tak dapat jaga dia,
saya nak sangat hang jaga dia
terima kekurangan dia
Sebab hang nampak ikhlas nak kat dia..
Takot yang laen juz nak maenkan dia ja
Saya susah nak bwat baek kat orang yang tak baek dengan sya
sebab cik Y sangat baek n lembut dengan saya lah saya layan dia baek baek.."


aku terkedu.. terharu sekejap..
tak tau nak balas camne..
Begitu tinggi skali pemandangan housemate die terhadap aku





It Shall Be Engraved Upon Your Soul,

4 ulasan:

Cempaka Biru @ ally berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Cempaka Biru @ ally berkata...

next entry: kenapa saya suka miss y? boleh? huhuhuh...

aruzyma berkata...

kenapa comment cempaka biru dibuang?? huuuu~ serammm nak comment...hahaha

Unknown berkata...

mane ade saye buang..
itu cempaka biru yang buang sendiri post tu. hihihi..