Ni seterika aku.

Apesal aku tetiba tangkap gambar seterika ni?
Sebab, cik Y pun ada seterika sebijik macam yang nieh.

Aku la yang hadiahkan.

Kira tu hadiah first aku la kepada dia
Cewah, citer macam aku dah bagi 1000 hadiah kat dia..
ayat takbleh blah langsung..

Ok.. kenapa aku tetiba citer pasal seterika nieh?
sebab tadi, hati aku tersentuh - bila teringat pasal seterika ni.

Ok, korang nak dengar significant kisah seterika ni antara aku dengan cik Y?

@@@@@
KISAH SATU
@@@@@




Time ni die cuti semester & baru abes praktikel
Ari sebelum tu, ktorang ada tangkap gambar sama-sama guna cameraphone dia
So, aritu aku cakap la nak jumpa die kejap,
Kunun aku bagi alasan nak jumpa dia sebab nak mintak gambar aritu..
padahal nak bagi something kat dia.

So, aku cakap la aku ade something nak bagi die..
Die kata ok.
Padahal aku belom beli pun hadiah masa tu

Dipendekkan citer, lepas je opis hour,
Aku dengan bergegas-gegas drive ke Tesco untuk beli seterika tersebut.
nak lagi hanzab,
Jalan ke Tesco Taman Midah tu jem okeh.
Memang standard la kot jalan MRR2 pukul 6 petang.
Macam-macam la sumpahan dalam keter..
Akibatnya, kul 7 baru aku aku sampai Tesco.

Lepas belikan hadiah untuk cik Y,
Memula aku tanya gak kaunter kalau-kalau diorang boleh tolong balutkan.
Tengok-tengok, kaunter cakap, tak boleh.
Hampeh. terpaksa buat sendiri.

Jadi aku pon terpaksa la beli kertas pembalut hadiah,
Gunting, selotep, dengan kad kecik untuk diletakkan atas kotak seterika tu..

Pastu malam tu aku pun sibuk la membalut seterika tu dengan kertas pembalut hadiah.
Kul 8 lebih camtu baru gerak pegi jumpa cik Y.

Die tanye, mende ape yang aku bagi kat die ni, berat giler..
Abeh takkan aku nak bagitau kan.
Tak surprise la.
Kene la die bukak sendiri.

Oh, ye, nak tau ape jadi pastu.
ktorang gadoh
die kata, "baru-baru kenal, tayah la nak bagi hadiah bagai"
hadiah mahal plak tu.

Itu r insiden first pergaduhan aku dengan dia.

@@@@@
KISAH DUA
@@@@@


Ok, masa ni aku dah lama tak kontek cik Y.
Sampai la die sendiri yang tegur aku kat pesbuk.
Pastu, aku borak dengan dia..
Die citer kat aku pasal seterika tu..

Die kata, die still guna seterika tu sampai skarang,
Cuma handle die kot sumbing sket, sebab roomate die bagi jatuh
Tapi still buleh guna.

Even kad yang aku bagi bersama-sama dengan seterika tu pun die simpan.
die kata, lawak kad tu bila baca balek.
kad tu pun dia masih simpan.

Itu bezanye ye adik adik, antara aku dengan dia.

Cik Y - still simpan semua mende yang aku bagi kat dia.
Aku? hari pertama aku sentap dengan dia,
Terus aku delete citer Slave Hunter dengan IRIS yang dia bagi
Sungguh jahat lagi tak romantik langsung aku nieh.

Start Daripada insiden ni, aku start rapat balik dengan Cik Y.

@@@@@
KISAH TIGA
@@@@@

Ekceli aku baru jek terasa hati dengan cik Y nieh..
2 hari dah aku tak mesej dia.

So tadi, aku borak-borak la dengan roomate cik Y.
Oh, biasa.. roomate cik Y ni spy aku skarang
Spy merangkap posmen

Roomate die kata,
"dia suka ja hang tak balas mesej dia,
tak dak sedih apa pon"

Emmm pastu ktorang borak-borak lagi..

Aku saje-saje je tanye dia.
Dia pakai lagi tak seterika berat tu?

Roomate die jawab,
"kami dah pakai seterika tuh da 2 sem dah"

Aku terdiam sekejap.
Tak sangka dia still pakai hadiah yang aku bagi kat dia tu.

Tak sangka seterika tu buat aku sentiasa ingat kat dia.
Bila aku gaduh dengan dia,
Bila aku teringat seterika tu,
Hati aku akan sejuk balik.

Kebetulan taem tu cik Y nak guna komputer.
Dengan pantasnya aku offline.

"Ha awat hang sign out? sombong na hang dengan dia skarang?"

"Bukan sombong, tak sombong pun.
Cuma tamau spoil mood saya yang tengah baek ni.
Kalau saya borak dengan dia karang, mesti gado.
Apa yang awak citer kat saya tadi, buat saya sayang die lebih."

malam ini saya jiwang




It Shall Be Engraved Upon Your Soul