Ahad, Februari 06, 2011

Henset Berbunyi Pukul 3 Pagi

Semalam, pukul 3 pagi henset aku berbunyi.

Rupa-rupanya Cik Y miskol aku.
Die mintak teman.. ajak aku borak.
Sebab dia kata malam tu dia mengantuk, tapi takleh tido..
Kenapa die takleh tido?
Sebab dia tengok citer antu malam tu
Pastu takleh tido sebab takut.
Maka, aku pun dengan baek hatinya borak dengan dia pepagi buta..

Siap die suruh aku nyanyi kat telepon..
Memula die suruh aku dodoikan die tido
Oleh kerana aku tak ingat lirik
(sebenarnya aku froze, sebab aku tak tau nak nyanyi lagu ape kat dia)
last-last dia suruh aku nyanyi lagu nasyid.
aku nyanyi lagu ni:

"Iman tak dapat diwarisi
Dari Seorang Ayah Yang Bertakwa
Iman Tak Dapat Dijual Beli
Ia Tiada Di Tepian Pantai.."


Agak lama gak aku borak dengan die kat tepon aritu,
Sampai dia pun tegur,

"First time u borak dengan i lama kat phone kan?"

Ha ah, first taem.. sebab slalunya aku mesej je.
Tu kira first taem aku call dia lama-lama macam tu.
Sampai dekat RM20 kedit aku abes tepon die pagi tu.
Sepatutnye aku suruh die je kol aku
sebab die pakai student prepaid, lagi murah.
Dan line tu kekal murah sampai umur dia 25 tahun.

Haha. Tak kisah sangatlah pasal tu.
Aku bukan berkira sangat dengan kredit aku tu..
Ape guna kredit tu kalau tak diabeskan, kan?

Inikah yang dinamakan pengorbanan?
Ecewah. Tetiba.

7 ulasan:

Epoko berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Epoko berkata...

adess...x buleh plaks remove comment. Alae Kerel, nnti duet kredit tuh, tolak je lar dalam duet hantaran. :D

Unknown berkata...

hahaha...

kalau boleh laa Anne.. :P

aruzyma berkata...

*gelak smpai sakit perot senyap2* tak tahan lagu nasyid iman mutiara :D... nyanyi la lagu "Permata yang dicari" ke..baru la ada niat2 nak jdkan cik y isteri... :P
p/s : org dah keje la kne tepon, student takde duit :P

Unknown berkata...

hehe lagu iman mutiara lagu paleng romantik pada abad ini..

ye la.. orang keje tepon la ni.. baekkan orang yang keje :p

aruzyma berkata...

manjacat : baiknyer dia... :D biar saya promote yencik manjacat kat blog ini... "yencik manjacat ni mmg baek org nyer:P"

aruzyma berkata...

eh lupa mintak upah.... hehehe :D