Ahad, Mac 06, 2011

I'm Changing


Aritu, masa aku kat opis,
dalam kul 11 pagi camtu
Cik Y mesej aku, cakap die lapar
Cafe kat bawah tutup sebab takde air
maka menahan lapar la dia..
dah la sehari sebelum tu, die puasa.
Jadi memang die ni kurang makan.

Maka apa lagi, aku pun terus start enjin keter
Lalu membelikan die nasik bungkus lalu hantarkan kepadanya..
Romantik kan?

Oklah, aku tipu.
Sebenarnya tadek pun aku buat macam tu.
Cik Y macam mengadu die lapar,
Aku buleh lepak selamba kat opis kan?
Aku cuma cakap something macam
"sabar la eh, nanti adelah housemate u balik antarkan makanan"
lebey kurang camtu la kot ayat aku.
Yang pastinya aku langsung tak menunjukkan tanda tanda penyayang.

Sepatutnya, koman-koman,
offer diri la kot-kot nak antarkan die makanan
ataupun ajak dia keluar makan.
Kira sepatutnya, ayat aku adalah seperti ini
"U lapar eh? jom siap, jap lagi kita kuar makan sama sama."
tapi, adekah aku buat begitu?
Macam takdek belas kasihan langsung.

Aku cuma tercegat kat opis dan bagi sokongan moral melalui mesej.
Padahal buleh je aku ngulat pegi jumpa Cik Y kejap.
Kalau Cik Y taknak pun, at least aku dah offer,
Jadik, takdelah rasa bersalah sangat.

Malangnya, aku tak buat macam tu.

Aku rasa, aku dah semakin berubah..
Aku mungkin sudah tidak sebaik dulu.
Kalau naseb Cik Y tak baek,
Aku mungkin akan layan Cik Y macam aku layan ex aku dulu.

Cik Y, take care and be good okeh.

4 ulasan:

Pengganas berkata...

jahat siot. =|

Unknown berkata...

hahaha.. tu r aku rasa macam aku ni jahat plak.. :P

Kesah Saya berkata...

encik manja sengaja ehh buat camtu..bajet nak bg cik Y terasa kehilangan la tu..:p

Unknown berkata...

^
tak mampu nak kata ape..
hanye mampu gelak je dengan komen di atas. :D