Selasa, Mac 15, 2011

Alalala Tok Jangan Saman!


Actually, ada a few stuff yang aku nak tulis kat belog ni.
Tapi aku tak berkesempatan.
Sebab aku sibuk giler.

OKlah, aku nak citer satu mende dulu.
Abah aku ekceli sangat la tak berkenan dengan cara aku bawak keter
Sebab die kata aku bawak macam orang racing.
Masa bawak manual dulu, die komplen sebab aku suke tukar tukar gear.
Sebelom korner, siap drop gear,
korner amek gear 2,
lepas tu naek balek gear sampai 4
Ntah, bagi aku biasa je. Bukan aku rosakkan clutch.
Aku cuma drop gear masa cornering.
Betul la tu kan?

Skarang aku da pakai keter auto
dah tayah tukar-tukar gear..

dan baru baru ni aku beberapa kali gak la drive abah aku pegi memana.
dan masuk ni dah 2x aku bawak abah aku pegi KL naek keter aku.
bapak aku dalam keter die senyap je

Sampai je kat umah pakcik aku,
terus die pun bukak citer
aku bawak keter macam pelesit..
abeh sedara mara aku tau..

Siap bukak citer aku bawak keter 180km/j..
Hampeh..
Aku paleng laju bawak 160km/j je eh..
belom lagi mencecah 180km/j setakat ini.
Slalunye aku bawak atas highway 140km/j je..

Untuk bapak aku yang 20 tawun bawak Datsun 120y
140km/j tu kira laju la.
Maklom la, dok Ipoh jalan kecik kecik,
mane buleh speeding.
Atas highway pun paleng laju die bawak adelah 120km/j je.

Ape boleh buat bah,
anak abah ni dah dekat setahun driving keter kat KL.
mane reti bawak selow


Citer pasal bawak laju
abah aku saspek
kompem name aku naek punye kat JPJ atau PDRM
Dengan pantasnya die suruh aku pegi check saman kat MyEG.

Aku selama ni selamba je tak check..
gile gamble siot.
Padahal aku nak renew roadtax ujung bulan Mac ni. :P
Buatnya kene blacklist, meraung..

Dipendekkan citer,
malam tu aku pun check saman aku
Sekali bila check...


Tadek Saman...

kat JPJ pun tadek nombo IC aku
kat PDRM pun tadek.
Kesimpulannya, sama ada aku ni pemandu yang berhemah
ataupun aku cume speeding kat tempat yang tadek polis.

Syukur gak la aku tak kene lagi saman.
Kalau tak, free-free je RM300 hilang begitu saja.
Maaf, aku belom cukup kaya untuk derma duet aku kat PDRM..

1 ulasan:

Unknown berkata...

hahaha lawak mengong je..