Ahad, Januari 30, 2011

Rumet Yang Baik Hati

Aku bukan nak citer pasal rumet aku.
Tapi, aku nak citer pasal rumet Cik Y.
Baru-baru ni, aku da start rapat balik dengan Cik Y (bukan name sebenar).

Nak kata aku baik gile dengan dia tu maybe tak la.
Slalu gak gado sebenarnya.
Skali gado, sampai 3 - 4 hari tak mesej.

Tapi aku okeh je.
Aku tak mesej die, aku mesej rumet die.
Hahaha.
Kesian rumet die tetiba jadik tempat aku mengadu.
Naseb baek rumet die layan aku.
Dan, biasanya, rumet dia gak la yang slalu jadik orang tengah..
Die la slalu pujuk aku..

"Sabaq la naaa"

Naseb baek die ada. Kalau tak, mesti aku meroyan.

Tapi, seriously, rumet die ni memang baik.
Kalau tak pasal rumet dia, mesti aku dengan die gado lagi sampai skarang.

Macam aritu... ktorang gado.
Memang 3-4 hari gak la aku tak mesej Cik Y.
Sampai la satu hari tu, rumet dia mesej aku:

"Awat hang x online?"

"Saya pegi maen badminton. Ni baru je balik."

"Owh, baek2, saya tengok Cik Y happy arini meseg la dia"

"Tak mau la nanti dia marah lagi."

"Jangan malu jangan segan"

Maka dengan itu, aku pun memberanikan diri antar esemes kat dia.

Dia tak balas pun.

Esoknya, tengah-tengah aku melepak sementara tunggu semayang jumaat, aku dapat mesej ni:

"Hang jaga Cik Y na. Kami dah balik kampung. Dia tak bangun-bangun lagi. Gila kaki tidoq"

Aku gelak. Pastu aku balas.

"Ala, rumah dia dekat, takpe"

Pastu, rumet dia balas lagi.

"2 la pasai. Kalo dia nikah dengan hang, kena la tahan perangai tidoq dia tau. Hahaha"

Aku balas balik,

"Takpe, kalau dia tdoq, saya pegi maen badminton"

Rumet dia balas balik

"Dia tu manja sat g dia bangun hang takda habeh dia merajuk padan muka hang. haha"

Malam tu, Cik Y mesej aku. Ajak borak.
Aku happy gile.


aku balas balas mesej dengan dia sampai aku tertidur sebelah henset.

Tiada ulasan: