Sabtu, Januari 29, 2011

Hari Ini Besday Die

Hari ini besday die.

Aku langsung lupa.
Dalam kepala aku cuma ada Badminton, Renang dan SharePoint.
dan juga Journal Manja Kucen .
Wahahaha.
Aku siyes langsung tak ingat sampaila petang tadi.
Itupun sebab ada orang ingatkan aku.

"hari ni besday dia kan?"

Baru aku teringat.

Kalau dulu, semua mende pasal dia aku ingat.
Skarang, aku dah tak ingat satu mende pun pasal dia.
Slow-slow aku clearkan otak aku tentang dia.

Baguslah kalau aku lupakan dia.
Tak baek ingatkan pasal tunang orang.
dia dah nak kawen dah pun.
Semoga dia berbahagia .

Aku?

Aku ni memang ada penyakit suka lupakan orang.
Dulu, dia sangat rapat dengan aku.
Semua mende aku citer kat dia.
Dan semua mende die citer kat aku.

Skarang?

Skrang, she's just a friend.
A very distant one.
Aritu tu, die saspek aku macam tak brapa stabil emotionally.
Jadi die pun mesej aku bertanya kabar..

"...aku bacau baca jenel kau..
err.. sape yang buat kau sedih wei?
aku tak tau ar aku patut tanya soalan macam ni ke tak..
aku tanye sebagai kawan,
kalau ko rasa nak citer, citer la.

kalau xde, it's ok, aku paham.."

die mesej pagi, petang baru aku balas.
walaupun aku agak terharu dengan mesej dan keprihatinan dia pada aku,
tapi jawapan aku pendek je.

"sorry aku takleh citer."

Aku sangat terok .
Well, actually it's not about her.
Cuma I promised someone else not to tell a soul about this.
But I sounded like I threw her away from my life.

.

2 ulasan:

aruzyma berkata...

Chayok2 encik manja kucen.. lebih baik lupakan aje benda2 yang dah lepas, bila dah lupa barulah tenang..hahaha (adakah ini dari pengalaman sendiri??)

Unknown berkata...

Ya betol. itulah yang kita mahu. :)
Bak kata orang, we have to move on.