Ahad, September 25, 2011

Ramli Mania


Unless korang tadek kat malaysia, aku rasa korang pun tau pasal Iklan Ramli.
dan, dalam senarai kawan-kawan yang rapat dengan aku, 2 daripadanya adalah anak gadis Ramli.

So, kalau korang pelik kenapa citer pasal Ramli tapi aku labelkan entry ni dengan nama Cik Y,
the reason is simple: Nama ayah Cik Y adalah Ramli.

Biasanya, aku ni jarang mem-bahan nama ayah orang. Sebab aku paham, orang mesia ni, sensitip sket dengan nama ayah. Tapi, dengan kehangatan nama Ramli skarang, peluang untuk mengusik Cik Y dengan nama Ramli adalah satu peluang yang tidak mampu dilepaskan..


Sebenarnya aku takut gak.
Yelah, Cik Y kan garang.
Silap silap gurau mungkin dia tak suka.
Kalau nasib tak baik, mungkin ktorang akan gaduh lagi.
Speaking of which, aku rasa macam dah lama da aku tak gaduh dengan Cik Y.


Tapi aku rasa, ok kot.
Lagipun aku bukan kutuk ayah dia kan
most of the staff yang aku cakap are good stuff..


Berbalik pada cerita tadi,
kebetulan baru baru ni aku dapat peluang nak borak dengan dia,
aku saja-saja la tanya dia, kot-kot dia tau pasal iklan Ramli tu..
dia balas,

Cik Y: Owhhh.. ala iklan tu baru je wat.. ayah I da lama dikomersialkan oleh burger Ramly


Oh cool. dia tau pasal iklan Ramli.
Ape lagi, aku pun terus kuar ayat pertama la.. aku cakap kat dia, aku puji ayah dia.. aku cakap, ayah dia ni bagus, pandai buat burger, pandai main bola, tulis lagu pun pandai...


Cik Y gelak. Aku suke.
Aku suke sebab Cik Y accept yang aku bukan saje-saje nak membahan ayah dia.
Aku suke sebab Cik Y buleh accept yang aku cuma bergurau.
Dipendekkan cerita, aku suka 2 kali ganda.
Kesukaan pertama adalah sebab Cik Y tak marah.
Kesukaan kedua adalah sebab aku dapat buat Cik Y gelak.
Oh ye, masa tengah borak-borak tu, aku saje saje cakap kat dia,

Sambung borak lagi. Citer pasal Korea plak..

Aku: U, kalau U dapat pegi Korea, I pesan autograph Yoo Jae Suk eh..
aku peminat setia Running Man
Cik Y: Heh, poyo la dia ni. Jangan poyo sangat k, karang kena tempeleng sia sia je. kui 3x

ape lagi, aku pun balas balik, "Amboi, garangnya anak gadis pemain bola ni. Mentang-mentang la ayah dia main bola untuk Manchester United.."

Cik Y: Wakekekeke wat lawak plak anak pakcik yang bukan pemain bola ni.

naseb la Cik Y, ayah you memang glamer
and, thanks kepada kisah Ramli,
hari tu aku berbalas-balas SMS dengan Cik Y dari pukul 2 sampai pukul 6.

Balas-balas SMS dengan Cik Y selama 4 jam?
aku terasa seperti di awang-awangan...

Tiada ulasan: