Ahad, September 04, 2011

Game Pesbuk

Kalau ikutkan plan asal, aku ingat nak kuar hari ni.
Malangnya, orang yang aku nak ajak tu, taknak kuar dengan aku tak free plak.
Jadiya, aku dok rumah jelah, sambil cuci baju guna washing machine
inilah diari hidup seorang loser

Sementara tunggu washing machine abes cuci baju,
aku layan internet jap la - mencari apa apa yang menarik untuk mengisi masa lapang.
check forum, forum takde orang.
jadi ape nak buat?
maen game pesbuk laa...

bersempena dengan itu, topik kita pada hari ini adalah game pesbuk.




game pesbuk - salah satu cara untuk mengabiskan masa.
maklum la dengan komputer zaman paleolitik aku ni, mane la buleh install game baru baru.. ataupu game 3D..
dalam komputer aku ni cuma ada game DoTA dengan Heroes of Might and Magic.
tu je 2 game yang ada dalam komputer aku.
pendek kata, dalam banyak-banyak game yang aku maen, cuma 2 game ni je yang aku maen berpuluh-puluh kali. 2 game ni je pon yang aku reti main.

game laen? tak sampai 2 minggu dah bosan.
maen plak tak pernah habis.
aku cepat givap

satu-satunya game pesbuk yang paling lama aku maen adalah Farmville... itu pon sebab opismet aku pon maen gak game ni, jadi ada la semangat jati diri nak compete dan jadik nombo 1..

teringat dulu dulu time weekend tak kuar rumah dok menanam strawberry setiap 2 jam...
cukup je dua jam, check farmville.
konon-konon masa tu semangat nak kumpul duit nak beli tractor.. haha.
tractor plak masa tu ada 3 jenis.. jadi macam tengah kumpul duit nak beli semua tractor laa..

Oh, those were the days..

lepas lepas tu, game game pesbuk yang aku maen tak pernah lagi lama dari 2 minggu.
kadang-kadang tu, seminggu maen pom dah bosan.. antaranya:

Superhero City: - permaenan ala-ala mafia wars. bosan sebab lambat nak tunggu energy penuh balik..

Castle Age: - game ni bole tahan lama gak la aku maen.. mainly sebab ada beberapa member aku, macam Ain, Lang, Kambeng dan sape2 ntah lagi (lupa nama) pom main game ni gak. Siap aku maen add sesape ntah kat pesbuk aku semata mata sebab dia maen Castle Age.

Pet Forest: - 2 minggu kot aku maen game ni. siap datang opis time weekend tu sebab nak maen game ni... pastu lama-lama.. bosan.

Millionaire City: - tahan sampai 2 minggu.. pastu aku stop maen sejak Lai (bukan nama sebenar) blok pesbuk kat opis aku..

Zombie City: - stop sebab bosan

Cityville: - stop sebab... malas nak request orang tolong staff administrative building

ape punye game... nak tangkap penjahat pun kene ada donut..

Sim Social: - Pejadah. nak besarkan rumah pom kene tunggu 3 orang klik baru buleh siap.

bilik besar sangkar burung pun kene ada 3 orang tolong siapkan.. terus aku givap.
main gitar lagi bagus.

dan... yang terbaru skali.. Empires Axis & Allies.


negara yang comel kini sudah tidak comel lagi
apabila datuk bandarnya sudah sebulan tak melawat bandar..

layan gak game ni.. sebab buleh buat kapal terbang, buat kapal, buat askar.. pastu antar pegi perang.. best tu.
part yang leceh.. nak besarkan bandar kene carik orang
nak tambah penduduk kene carik orang
nak upgrade askar pun kene carik orang...

dan aku stop maen game ni sejak aku kene attack dengan AsrolNizam Rosle @ Iori Yagami..
pejadah aku yang baru level 11 nak lawan dengan Iori yang dah level 50.
2 kali dia attack aku, terus aku merajuk takmo maen dah game tu. wahahaha.
saya sangat loser

pendekkata, semua game pesbuk tak best.
DoTA gak yang best.

cuma ada satu je permaenan pesbuk yang best iaitu:

.....chatting dengan awek pesbuk.


Permaenan ni, 2 bulan maen pun tak bosan.
inilah dinamakan keseronokan menjadi single.




dem bile la aku nak ada kapel ni, terasa sangat loser plak

Tiada ulasan: