Ahad, September 18, 2011

Hari Sabtu Adalah Hari Raya

menghabiskan masa dengan tangkap gambao

Semalam, aku pegi beraya dengan kawan2 opis aku.
Ekceli, hari tu aku ada ajak cik Y,
dalam hati sebenarnya berharap gak untuk dia ikut.
lagipun masa bulan puasa tu
dia yang semangat mesej aku,
cakap die nak ikut aku pegi beraya.

Masa memula aku mesej untuk ajak dia,
memang die kata die nak ikut aku pegi beraya.
lepas tu, malam tu dia mesej aku kata die serba salah.
coz half dia kata nak ikut aku.
half lagi die kata nak pegi career fair.
last-last, dua-dua dia tak pegi
sebab die kata, dia nak ikut family dia beraya.

In a way, naseb baik gak la dia tak pegi.
coz smalam semua plan hancur-lebur.
aku tak tau la camne die rasa kalau die ikut aku semalam..

ni plan asal:
  1. kumpul kat gombak kul 11 pagi.
  2. pegi rumah #1
  3. kul 12-1 , pegi rumah #2
  4. petang, pegi rumah #3.
Plan memang nak pegi 3 rumah aritu, last-last dapat pegi 2 rumah je.
nak dijadikan citer,
macam-macam berlaku kat kawan-kawan yang sepatutnya pegi dengan aku aritu.
ada sorang yang datang dari shah alam, train komuter delay.
pastu train tak mau bukak pintu
yang sorang lagi pulak eksiden - bumper jatuh. kene antar pegi bengkel dulu..

Akibatnya, plan asal nak pegi kul 11 pagi,
last-last kul 1.30 petang baru ktorang gerak dari gombak.
2 jam setengah aku dok sorang2 kat gombak.
aku cuma dapat laporan SMS je la cakap kawan-kawan aku lambat sampai.

cybercafe tempat aku layan movie
sementara tunggu kawan kawan aku datang.
Hp Pot - mengimbau kenangan lama masa aku dok kondo...


naseb baek ada CyberCafe.
kalau tak, mesti lagi bosan aku tunggu 2 1/2 jam
dah la lapar

ni rumah #1

by the time habis beraya rumah ke dua,
jam dah pukul 5 petang.
Padahal rumah ke 3 punye open house sampai kul 4 je.
pastu meredah jem kat MRR2,
akibatnya, kul 7 baru aku sampai bangi.

ape harapan nak gi beraya.
muka masing-masing da penat.

Last-last, dari plan asal nak pegi beraya
terus tukar jadi berdating.
aku dating dengan sape?
tunggu episod yang akan datang

Tiada ulasan: