Sabtu, Oktober 22, 2011

One Year After the Mid Valley Incident



Deting Ke?

Malam tadi aku gi deting. 

Eh, deting ke?

Lebih kepada cam friendly outing la. Tapi, boleh dikatakan agak blind date gak la, sebab kuar duorang kan.

Aku kenal girl ni pon through chat je. Cuma lately je ktorang cam rajen balas-balas mesej. So tu yang die ajak aku kuar for the first time.Die kata, esok die nak balik Melaka, so jom la jumpe die ari ni.

Aku pon, ok jelah. Macam la aku ade ektibiti pon nak buat malam tu. Jadi, lepas maghrib, aku pon gi amek die kat Vista Angkasa (naseb baek tak jauh dari umah aku).

Nak dijadikan citer, plan asalnya nak pegi Mid Valley. Malangnya aku pon pegi Midvalley tak sampai pon 5 kali, dan itupun bukan aku yang drive, jadi aku tak brapa sure la jalan nak ke Mid Valley tu. Aku cuma tau Mid Valley tu tepi Federal Highway je.

Nak dijadikan citer, aku terlepas la simpang Mid valley tu. So aku end up kat Metramac (lebuhraya Hubungan Timur Barat),and some poor direction sense later, ktorang dah kat highway menuju Seremban.

Jadi, aku pon retrace steps aku balik la - pegi balik umah aku untuk pegi ke federal.

Sementara tu, gurl yang dalam keter aku ni dah freak out gile. Sape tak freak out kan. kata nak pegi Mid valley, padehal signboard kat jalan semua tunjuk KLIA dengan Seremban.

Aku penat yakinkan die yang aku tau jalan ni. Jalan nak pegi Seremban tu kan jalan aku hari hari pegi keje, kata aku.

Langsung die tak caya.

Die plak tengah takot la tu, sebab die dah la first taem kuar dengan aku, pastu aku plak cam bawak die entah ke mana-mana kan.

"U, antar I ke stesen LRT mane-mane, I dah freak out ni okey.." die sound aku.

Die takot aku berniat serong la tu. Padahal sebenarnya aku tengah carik jalan pegi Sungai Besi @ rumah aku, sebab dari rumah aku je aku tau camne nak pegi Mid Valley.

Korang bayang la ape korang rasa kalau ada gurl sebelah korang cam takot gile.

Siap brapa kali die die tanye aku, aku ni tau jalan ke nie, sebab die saspek aku sesat. (memang sesat pon, tapi tak la sampai aku tak tau jalan balik)

Kalau sesat takpe lagi. Die takot aku bawak die pegi lorong sunyi mana-mana kot.
Yelah, waktu pon dah malam kan. 

Bole dikatakan dalam keter tu die macam senyap gile la. Taknak cakap langsung dengan aku selagi die tak nampak Mid Valley.

Payah giler aku nak meyakinkan die yang aku tengah nak carik jalan pegi Mid Valley la ni..
cuma ikut jalan jauh je 

Bile dah masuk federal dan nampak Mid Valley sebelah kanan, baru la die OKey. Hilang ke freaking out~annya.

The date?

tadi ktorang tak buat ape pon. Ktorang makan kat pizza hut sambil borak.

Eh, borak ke?

Intro-intro je die da cakap kat aku yang die tak berminat dengan personaliti aku okeh. Die kata aku baek, tapi aku bukan type die. Bukan pasal aku tak ensem ke ape, cume personaliti aku la.
aku malas nak elaborate 

Siap bagi aku nasihat nasihat dan tips tips lagi 

Tak cukop dengan tu, die siap tambah lagi, die kata die expect aku, secara career wise nye dah stable.. Apparently not. Die expect gaji aku Sekurang-kurangnya dalam 4k okeh. Die bagi example, gaji kakak die 7k. In my defense, walaupon gaji aku bukan 4k, tak bermakna aku takleh kuar date okeh.

So memang gile aku da mati mood la malam tu.

Yelah, dah la tadi die buat drama dalam keter aku. Pastu pizza belom datang lagi, die sudah cakap yang aku ni tak best.

Memang ilang selera makan la. Tak tau nak tanya apa, dan tak tau nak borak apa.

Boleh dikatakan awkward moment of silent gak la.

Boleh plak die tanye aku, apesal macam tak lalu makan je ni? sebab die kata aku tak best ke?
Of coz la. 

Nak makan tadek mood, nak borak pon tadek mood.

Last-last terpaksa die yang lead conversation. Die start citer pasal die and die pon start tanye aku questions. Maybe sebab die tengok aku ni da macam tak dapat diselamatkan dah. Senyap semacam je.

Aku masa tu aku rasa dalam kepala aku da ingat nak balik je kot.

So, lepas makan kat Pizza Hut tu, terus aku antar die balik.

Kesimpulannya:
Aku family centered, die career centered.
Aku baek terlebey, die baran.
Minat ktorang langsung tak sama.
Gile tak ngam langsung aku dengan die.




It shall be engraved upon your soul,







^ Ok, kalau ada sape yang masih ingat,
itu adalah entry dalam journal aku tawun lepas.
so, ekceli tu bukan kisah baru sebenarnya.


anyway, juz want to say, a lot some things have changed since then.


first of all, aku dah tau dah jalan pegi mid valley :D
cuma klu terlepas simpang tu,
payoh gak la aku nak carik balik macam mane nak masuk mid valley.


OK, in terms of gaji,
well, maybe gaji aku masih lagi bukan 4k,
tapi at least aku ade gaji tetap..
aku tak penah lagi mimpi nak gaji 7k..


but then again, 3 tahun lepas,
aku tak pernah lagi mimpi yang gaji aku akan lepas 3k.
in fact, dulu, aku target gaji aku lepas seribu jek.


tapi ape ape pun,
bile aku ingat balik insiden ni..
aku akan gelak sorang sorang.
sebab insiden ni lawak sebenarnya.

2 ulasan:

aruzyma berkata...

siannyer manjeket T_T ..
takpe, nnti jangan kawan da ngan dia ye...**ttbe

old_trafford berkata...

penglaman yang berharga ni..
harap lps ni tuan blog ni jumpa la pasangan yang ada chemistry.

P/s Esok akan menentang Syria - Malaysia Vs Syria Kelayakan Olimpik 14 Mac 2012