Isnin, Julai 11, 2011

Kekasihku Milik Orang


Antara sikap aku yang paling terok, adelah

kalau aku suke/cinte/sayang kat seseorang @ ada crush kat seseorang
lepas tu aku dapat taw yang die nak kawen..
memang aku tak akan pegi kenduri kawen dia.

Tak kira lah betapa rapatnye aku dengan seseorang itu.
Sebab ape?

sebab aku rasa sangat loser
bile tengok orang yang aku suke kawen dengan orang laen.
sebab jauh di sudut hati,
aku merasakan,
Orang yang sepatutnye bersanding dengan die tu adelah aku.
Jadi, aku akan menjeles tak bertempat.

Jadi, pilihan terbaik adalah tayah pegi.

Macam aritu,
Cik L neh siap sms aku kot mintak alamat untuk antar kad kawen dia..
haram aku tak balas
sebab kalau aku bagi alamat, jawabnye aku kene pegi.

Tapi last last,
kerana aku kesiankan sorang awek ni
yang teringin sangat sangat nak pegi tapi takdek transport
maka aku pom dengan baek hati (konon) offer diri untuk pegi sama sama naek keter aku.

Dalam ati aku berkata
takpelah, untuk kali ni je aku abaikan prinsip aku
semata mata kerana awek ni.

Daripada plan nak pegi berdua ke kenduri Cik L,
pastu terus nak jadik macam konvoi.
siap nak buat trip beramay ramay lagi
takleh nak back down la ni.
padan muka aku.

maka, pada hari kenduri tersebut
aku da siap sarung jubah ni.
nak pegi kenduri kawen Cik L.
tunggu punye tunggu, last last awek ni sms aku
cakap die tak jadi pegi.

Maka aku pon ape lagi,
terus tanggal jubah
baring kat sofa
dan dengan tak malunya aku SMS sume orang yang sepatutnye konvoi dengan aku pada hari itu
Aku kensel pegi kenduri kawen Cik L.
Korang pegi la carik transport laen

Sebelom ni aku memang pegi semata-mata sebab aku kesiankan awek ni je yang teringin sangat nak pegi tu.
oleh kerana awek ni tak pegi
maka aku pom tak pegi laa~~~

Jahat tol...

So, kesimpulan daripada cerita ini
kalau next time korang kawen,
dan aku tak pegi kenduri kawen korang
bukan sebab aku benci korang
dan anggap korang ni musuh aku,
tapi sebenarnye
aku anggap korang ni orang yang paling rapat dengan aku
dan aku sayang korang sangat sangat
sampai aku jeles tengok korang kawen dengan orang laen.

* adepun ini cuma applicable kepada wanita sahaja *



It Shall be Engraved Upon Your Soul,

2 ulasan:

Cempaka Biru @ ally berkata...

adakah ko akan pi kenduri kawen kat umah aku?

aruzyma berkata...

"kalau next time korang kawen,
dan aku tak pegi kenduri kawen korang"

wow wow..kata KORANG tu mmg xtahan... >_< [saje mau kasi rizal hangin..kekekeke]