Jumaat, September 09, 2011

Dalam Klinik Pon Ada Orang Mintak Derma


Petang semalam aku kene pegi klinik. Regular checkup dengan amek ubat. saya dah tuwe

tengah tengah tunggu turn nak jumpe doktor tu, tetiba ada sorang pak arab berjanggut tegur aku. pakai jubah kaler putih macam baru balik dari masjid.

"Assalamualaikum"

aku jawap salam.
pastu aku rasa dia cuma cakap 3-4 perkataan je kot.
pastu die tunjuk gambar

yang aku dapat tangkap dari mulut dia ialah perkataan "anak yatim"

ampeh. mintak derma rupanya.
dalam klinik pom ada gak orang mintak derma.

kebetulan mood aku pom ok aritu
jadi aku pom bagi die duit raya sebijik.

memula pak arab tu pelik, ye la, dia mintak duit, last last dapat sampul duit raya.
pastu bile dia tengok dalam sampul tu ada duit. terus dia senyum.

pastu siap buleh mintak lagi tu dari aku. sabo jelah.
aku pun bagi lagi satu.
pastu die pun blah. hepi la kot dapat duwet raya.

tetiba, tak sampai seminit lepas tu, datang lagi sorang pak arab berjanggut.
intro lebey kurang sama dengan mamat tadi tu..
"bla bla bla.. anak yatim"

aku pun cakap la, aku da bagi.
ape celup... (dialog hantu bonceng :P)

mamat tu cakap, dia pun nak gak. tadi tu aku bagi kat orang laen. die pun nak gak.

aku pun emo la..
ape kes aku nak bagi duit raya kat ko...

kalao ko budak kecik ke,
ko sedara mara aku ke,
atau ko awek cun ke
semangat gak aku nak bagi.

ni, mamat muda belia janggut terlebey.
pon nak duit raya gak.

manyak cantek...


it shall be engraved upon your soul,





Tiada ulasan: